Het liefst zou Narasja Kesselaar – van Maanen tien mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt de kans geven om zich bij hun bedrijf Faster Forward aan te sluiten. “Ik vind het mooie aan Samen in de Regio dat ik mensen zie die via partners van het netwerk een plek in de maatschappij hebben gekregen, die ze anders niet hadden gekregen. Dat ze de kans krijgen, dat vind ik wel heel mooi. Ik vind het jammer dat zoiets bij ons niet goed kan, omdat je voor ons bedrijf in softwareproducten een heel specifieke achtergrond moet hebben.”
Toch raakte het verhaal van Samen in de Regio Narasja en besloot ze enkele jaren geleden om zich met Faster Forward aan te sluiten: “Anita is destijds langs geweest. Ze vertelde een verhaal over maatschappelijk belang en duurzaamheid. Dat verhaal sprak ons aan. Ook al zijn wij een branche die in een niche zitten. We doen mee waar we kunnen. We zijn bijvoorbeeld al verschillende keren naar bijeenkomsten geweest en hebben aan partners van Samen in de Regio social mediatrainingen gegeven. Zo kan iedereen een bijdrage leveren.”
Impact van maatschappelijk belang
Narasja vindt vooral de gedachte achter een maatschappelijk belang waardevol: “Samen in de Regio doet heel mooie dingen. Zo herinner ik me een sessie over mindergeletterdheid. Daar was ik heel erg van onder de indruk. Het ging erover dat het soms een collega van je kan zijn die ermee te maken heeft, terwijl je niks aan hem merkt. Wanneer je dat te weten komt, ga je met heel andere ogen naar iemand kijken. Sommige dingen lijken zo vanzelfsprekend, maar zijn dat helemaal niet. Op die manier laat Samen in de Regio haar waarde zien en ontdek je dat hulp soms gewoon heel erg nodig is.”
Online drukte toegenomen
Bij Faster Forward hebben ze het ondanks corona erg druk. “Door het coronavirus hebben we weinig met Samen in de Regio kunnen doen. We hebben het zo enorm druk gehad. Heel veel van onze klanten moeten ook ineens meer dingen online doen. We hebben geen events meer om te netwerken, maar ik moet nu actief op zoek via online kanalen naar nieuwe klanten”, vertelt Narasja.
Ook al is er door de huidige omstandigheden weinig van concrete afspraken gekomen met Samen in de Regio. Dat betekent niet dat ze niks kunnen betekenen. “Ik vind het netwerk zo mooi. Het is een organisatie die me altijd mag inschakelen voor hulp om bijvoorbeeld eens te kijken naar hoe je social media moet inzetten voor je bedrijf. De manier waarop je je boodschap naar buiten brengt blijft natuurlijk erg belangrijk.”